söndag 25 april 2010

Tavlor i temat " färg och form"

Jag älskar att arbeta med färg och form på olika sätt.
Ett utav sätten är att måla med akrylfärger, det påminner om att måla med olja men känns enklare.
Jag arbetar gärna med olika sorters mönster/mallar och kombinerar färger på många olika sätt. Redan som mycket liten färglade jag färdigtryckta bilder i målarböcker med stor glädje.

Här nedan ser ni lite av det jag målat de senaste åren.. är ni intresserade så hör av er!!
Det vore kul att prova på att måla på beställning, att hitta rätt färger ur en tapet, en matta eller ett tyg som man vill ha en matchande färgtavla till.


En tredelad tavla med stora blommor i grönt och lila
Här mer finstämt, tredelad "vatten-himmel" i vinröd/rosa/lila/blå...
Fyrkanter kors och tvär i blått/grönt/gult
Här har själva tavlorna en häftig form, en trekantig målarplatta,
färgerna är varma
och här i lite kyligare toner...
En liten färgklick, lite citronkänsla..
Reklanglar i starka färger på en mindre duk
Här sitter hönorna och njuter ute i det gröna, det är inte så ofta jag målar "motiv"
Stor duk medmjuka trianglar, ganska dova färger men ändå med små ljusglimtar...
Fyrkanter igen, nu mer färgsprakande i klara färger

sen har jag fler på gång, stora med cirklar, tredelade med tulpaner, fler trekantiga i olika nyanser mm mm








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar