söndag 6 januari 2013

Ljuspåsar och armband

Såg att jag i ett tidigare inlägg pratat om dessa utan att visa hur se ser ut..
Ljuspåsarna är sydda av lakansväv med ett påsytt spetsband, sen har jag strukit på en
text kopierad på speciellt överföringspapper

jag sätter ett glas eller en glasburk i påsen och knyter ett tunt band under spetsen och vips har jag en ljuslykta eller en burk att förvara värmeljus i !

Dessa har jag sålt i Butik Spring på Rörstrandsområdet i Lidköping under december, och det kommer att finnas fler att köpa nu på nyåret om man vill =)

 Så provade jag att knyta makramé-armband med pärlor på ett för mig nytt sätt, lite krångligare på pärlorna bara tillåter en tråd igenom sig... så det blir många fästpunkter..  men det fungerar fint!

Även dessa finns i Butik Spring om man är intresserad =)

Må så gott!  Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar